2010 EN SICAK 3 YILDAN BİRİ

Bm'ye bağlı Dünya Meteoroloji Örgütü (WMO), 2010 Yılının şimdiye kadar kayıtlara geçmiş en sıcak 3 yıldan biri olma ihtimalinin çok yüksek olduğunu duyurdu.

Meksika'nın Cancun kentinde devam eden BM İklim Değişikliği Çevre sözleşmesi 16. Taraflar Toplantısı'nda bir açıklama yapan Dünya Meteoroloji Örgütü (WMO) 2010 yılının bugüne kadar kayıtlara geçmiş "en sıcak üç yıldan biri" olma ihtimalinin çok yüksek olduğunu duyurdu. Kayıtlara geçen diğer iki yıl 1998 ve 2005'ti.
WMO, 2001-2010 yılları arasındaki 10 yıllık süreç içindeki küresel ısı değerlerinin, iklim kayıtlarının tutulmaya başlandığı 1850'den bu yana en yüksek seviyelere ulaştığını da vurguladı. WMO genel sekreteri Mıcehel Jarruad, "2010 yılının kayıtlara geçen en sıcak yıl olması ihtimalinin çok büyük olduğunu" belirtti. Ancak kasım ve aralık ayına ilişkin verilerin 2011 yılının başlarıda değerlendirileceğine de dikkat çekti.

EN SICAK 5 YIL:
1.2005
2.1998
3.2002
4.2003
5.2006

KAYNAK:HABERTÜRK

Kesinlikle benim bahsettiklerimiz arasında bunlar var. Bu değerlendirmeyi ben yaklaşık 3 yıl önceden tespit ettim. Çünkü o kadar çok çevre kirliliği, o kadar çok fabrika atığının yaydığı karbondioksit(CO2), ve araba üretimlerinin yavaşlaması yerine bir hayli daha fazla artmasının neticesinde olacağı buydu. Benim burda bazı uyarılarım olacak bunu her yerde dile getiriyorum ama kimsenin beni anladığı yok galiba.

Bana göre Dünya'nın sıcaklığını arttıran temel etmenler şunlardır:

1.Fabrikaların günümüzde sayı olarak çok aşırı dereceye varmış olması ve bu fabrikaların bacalarında filtre bulunmadığı, bunun sonuncunda da havaya çok yüksek miktarda co2, co, cox, (daha çok var), verdiği için havada bunlar birikiyor ve hem asit yağmurlarına neden oluyor hem de, sıcaklığın artmasına neden oluyor.
2.Taşıtlar:Günümüzde o kadar çok taşıt sayısı arttıki, bana sorarsanız taşıtar insanlardan daha fazla.   
3.İnsanların bilinçsiz olmasıyla birlikte doğaya hergün zarar verilmekte, ormanlar yakılmakta (çok önemli bir etken).
       

Hiç yorum yok: